Vítejte !   Přihlášení | Registrace
Hlavní menu
CATIA fórum.cz
Novinky
Seriál CATIA
Obecně o CAD
Novinky ze světa DS
Makra pro CATIA V5
Diskuse
Vytvořit téma
Koncepty
Seznam oblíbených
Soukromé zprávy
Pravidla
Live CHAT
VIP žádost
Základy Catia
Ke stažení
Doporučujeme
Pracovní příležitosti
Reklama a kampaně
O fóru
Nápověda

Sklopení plochy

Kompletní přehled příspěvků v tématu Sklopení plochy řazený podle data jejich publikace na fóru.

UživatelPříspěvek
Roman Vlk

Poslat zprávu | Profil
Datum: 17.10. 2018 | Zobrazeno: 301x
Konfigurace CATIA: V5-6R2016

Text dotazu:
Dobrý den, mohu poprosit o radu jak sklopit tuto plochu v Catii?
Bohužel se plocha po sklopení zdeformuje a rozdíl mezi oběma plochami je okolo 45cm2.

Pokud by někdo poradi, byl by jsme velice vděčný.

Děkuji
R. Vlk

Přiložené soubory:
Unfold.CATPart

Přiložené obrázky:

Funtomas

Poslat zprávu | Profil
[#6569] | Publikováno: 17.10. 2018 - 08:30
Nemáte na mysli rozvin plochy do roviny? S funkcí UNFOLD?
Roman Vlk

Poslat zprávu | Profil
[#6570] | Publikováno: 17.10. 2018 - 09:00
Uživatel odpovídá na příspěvek #6569:
Ano myslím tím Unfold. Bohužel ale při Unfoldu dostanu plochu o tech 45cm2 menší.
Michal Lošťák

Poslat zprávu | Profil
[#6571] | Publikováno: 17.10. 2018 - 09:06
Dobrý den,

no moc nechápu v čem je problém. Je logické, že když tvarovou plochu "narovnáte" tak se obsah plochy změní.
Roman Vlk

Poslat zprávu | Profil
[#6572] | Publikováno: 17.10. 2018 - 10:14
Uživatel odpovídá na příspěvek #6571:

Nevím proč by se měla plocha změnit. Když nějaké těleso obalím do papíru tak by mělo mít ,,přibližnou,, plochu stejnou jako papír.
Potřebuju vytvořit papírovou šablonu pro zkoušku a vzhledem k velkému rozdílu ji nemám jak vytvořit.
Ján Martinko

Poslat zprávu | Profil
[#6573] | Publikováno: 17.10. 2018 - 12:32
Podľa tvaru hotového dielca ide o plastickú deformáciu pri výrobe a to Vám žiadny CAD neurobí. Toto nieje jednoduchý rozvin.
Vyrobte šablónu podľa rozvinu, ale rátajte, že na hotovom dielci sa Vám bude meniť hrúbka steny v rádiusoch a na šikmých stenách.
Ing Jan Cinert

Poslat zprávu | Profil
[#6574] | Publikováno: 17.10. 2018 - 15:05
Dobrý den,

přesně jako odpovídá p. Martinko, při tváření dílu dochází v velkému přetvoření. Zkuste si do papíru zabalit kouli a pak porovnejte velikost papíru, který jste na to potřeboval s povrchem koule - rozdíl bude značný.

I kdyby se vám nakrásně povedlo vytvořit přibližnou šablonu, tak bude prakticky nepoužitelná, protože se vám pří lisování roztrhá na kusy - papír není tažný. Musel byste použít nějakou flexi fólii, která se protáhne stejně jako plech.

U funkce Unfold se dají ještě definovat nástřihy - tím byste se pak možná dostal na lepší tvar, ale při simulaci s papírem se vám nastřižená místa samozřejmě "rozevřou".



Uživatel nepřihlášen

Pro zobrazení obsahu stránky / provedení akce (vytvoření nového téma, napsání odpovědi do diskuse apod.) musíte být přihlášeni.