Vítejte !   Přihlášení | Registrace
Hlavní menu
CATIA fórum.cz
Novinky
Seriál CATIA
Obecně o CAD
Novinky ze světa DS
Makra pro CATIA V5
Diskuse
Vytvořit téma
Koncepty
Seznam oblíbených
Soukromé zprávy
Pravidla
Live CHAT
VIP žádost
Základy Catia
Ke stažení
Doporučujeme
Pracovní příležitosti
Reklama a kampaně
O fóru
Nápověda

3D pattern makro

Kompletní přehled příspěvků v tématu 3D pattern makro řazený podle data jejich publikace na fóru.

UživatelPříspěvek
nostress

Poslat zprávu | Profil
Datum: 28.3. 2011 | Zobrazeno: 10361x
Konfigurace CATIA:

Text dotazu:
Ahoj,
Potreboval by som poradit.
Potrebujem makro, ktore by pracovalo ako 3D user defined pattern.
Teda budem mat skupinu bodov definovanych na ploche, do nich postupne vlozim suradnicovy system a do kazdeho sur. systemu nasledne vlozim napriklad plochu. Ako keby som chcel vytvorit plasť golfovej lopticky.

Ing Jan Cinert

Poslat zprávu | Profil
[#1781] | Publikováno: 28.03. 2011 - 19:48
Myslíte něco podobného jako v tomto článku?

http://www.catia-forum.cz/articles/?article_id=14

Místo "stehu" by to vytvářelo Vámi požadovanou geometrii, v principu je to v podstatě skoro to samé.
nostress

Poslat zprávu | Profil
[#1782] | Publikováno: 29.03. 2011 - 08:54
Ano, ale namiesto výberu krivky v priestore by som vybral geometrical set, ktory by obsahoval dopredu pripravenu množinu bodov. Co sa tych bodov tyka islo by o priemet 2D pattern poľa na ľubovolnu plochu. Do poľa bodov by som nasledne potreboval vložiť guľove plochy, ktore budu mať s danou plochou tangentny kontakt. Teda moja predstava je, že by som mal pripravenu množinu bodov, plochu ktoru do nich chcem vkladať a makro by to vsetko upratalo. Ide o to, že množinu bodov a vkladanu plochu budem designovať parametricky.
Ing Jan Cinert

Poslat zprávu | Profil
[#1783] | Publikováno: 29.03. 2011 - 10:28
Pattern potřebuje vždy rovinu nebo rovinnou plochu rovinu a nikdy nenatočí patternované feature, takže tudy cesta nevede.

To co říkáte by asi šlo, ale ještě je důležité, jaká bude vstupní plocha (také koule nebo úplně obecná?) a jestli budou mít všechny vytvářené plochy stejný poloměr nebo bude poloměr vycházet z geometrie. Ono totiž nelze přímo vytvořit kulovou plochu jen z bodu a plochy, na kterou je tangentní. Je třeba nejprve zjistit poloměr.


nostress

Poslat zprávu | Profil
[#1785] | Publikováno: 29.03. 2011 - 11:42
Ja viem že pattern potrebuje vždy rovinu a rozlozenie bodov sa aj bude realizovať v ramci roviny. V prilohe som vlozil obrazok. Potrebujem vytvorit parametricky model takejto struktury. Tato je jednoduchšia a tak som si s nou vedel poradiť aj bez makra. Spominane gulove plochy su ukončenim sesťhrannych objektov a v tomto pripade ležia na plane a jej offset určuje hrubku materialu, ktoreho struktura spevňuje. Cely model je parametricky tazke teraz viem rozne naklanať limitujucu plochu, viem meniť rozmery a množstvo buniek v ramci celeho celku. Ale potrebujem vytvoriť model, ktory by takuto parametricku štrukturu vytvoril na vseobecnej ploche (extrahovana vnutorna plocha plastoveho dielu napriklad.)

Přiložené soubory:
27.zip

Ing Jan Cinert

Poslat zprávu | Profil
[#1786] | Publikováno: 29.03. 2011 - 13:22
V principu by to mělo jít, teoreticky by makro mohlo zvládnout i samotné vygenerování bodů - středů jednotlivých buněk. Důležitý je směr - předpokládám, že jde o vstřikovaný díl, takže strany buněk musí mít minimální úkos a buňky musí být vytažené ve směru formování. Postup by mohl být následující:
  • 1. Vytvořit matrici bodů - středů v rovině kolmé na směr odformování (buď ručně nebo makrem)
  • 2. Přidat plný materiál výztuhy (bez žeber)
  • 3. Offset od nosné plochy, který by udával tloušťku zpevnění
  • 4. V každém bodě Pocket, oříznutý kulovou plochou (problém určení strany ořezu u makra)
  • 5. Tyto Pocket odečíst od plného materiálu výztuhy, čímž se vytvoří požadovaná šestiuhelníková žebra


Ještě otázka - makro potřebujete soukromě nebo v práci?


Uživatel nepřihlášen

Pro zobrazení obsahu stránky / provedení akce (vytvoření nového téma, napsání odpovědi do diskuse apod.) musíte být přihlášeni.