Volné plochy (GSD)
Uživatel | Příspěvek |
Ing Jan Cinert ![]() ![]() Poslat zprávu | Profil |
Datum:
20.3. 2010
| Zobrazeno:
12611x Konfigurace CATIA: Text dotazu: |
dzupo ![]() ![]() Poslat zprávu | Profil |
[#284]
| Publikováno:
21.03. 2010 - 10:37 V bývalom zamestnaní, kde sme robili formy pre Al zliatiny som GSD veľmi často využíval pre tvorbu elektród pre elektroerozívne obrábanie. Teraz (Automotive) GSD používam skôr tam, kde si nevystačím s "Part design".
GSD hodnotím v Catii pozitívne, ak porovnám možnosti medzi predtým používaným CAD I-Deas a Catia. |
Ing Jan Cinert ![]() ![]() Poslat zprávu | Profil |
[#285]
| Publikováno:
21.03. 2010 - 11:35 Mohl bych se ještě zeptat v jaké oblasti Automotive pracujete? |
david ![]() ![]() Poslat zprávu | Profil |
[#286]
| Publikováno:
21.03. 2010 - 13:18 Ahoj
Ja pracuji jako konstrukter automobilovych plastovych dilu - coz znamena ze pouzivam GSD( HD2+MD2) z 80 procent a zbytek je Part Design. Ted se pouziva Release 19. pro modelovani obecnych ploch se snad v automobilovem prumyslu jiny program nepouziva. Dokonce jsem slysel ze Renault uz pouziva Catii V6 - ale nenii to zarucena zprava. |
Ing Jan Cinert ![]() ![]() Poslat zprávu | Profil |
[#287]
| Publikováno:
21.03. 2010 - 13:25 S tou Catií V6 u Renaultu by mě to celkem zajímalo. Pokud začnou (ono to bude ještě nějaký čas trvat) automobilky přecházet na V6, bude pro všechny dodavatele znamenat obrovsky investovat. |
rekkon ![]() ![]() Poslat zprávu | Profil |
[#288]
| Publikováno:
21.03. 2010 - 15:43 GSD používám téměř denně, asi bych se bez této licence už neobešel. Když je model dobře udělaný v plochách je to super. Záleží především na dodržování pořádku v geometrických setech, pak je to pohodička. |
rekkon ![]() ![]() Poslat zprávu | Profil |
[#289]
| Publikováno:
21.03. 2010 - 15:52 Renault používá v současné době V5 R18 + příslušné hotfixy a nastavení, zatím jsem neslyšel, že by se V6 začala v automotive nasazovat. |
Ing Jan Cinert ![]() ![]() Poslat zprávu | Profil |
[#290]
| Publikováno:
21.03. 2010 - 19:33 Když už jsme u těch ploch, co si myslíte o vkládání setů s geometrií do Body, ve kterém je pak následně použita? Má to svá pro i proti. Některé automobilky to mají v metodikách, jiné to striktně zakazují. |
rekkon ![]() ![]() Poslat zprávu | Profil |
[#291]
| Publikováno:
21.03. 2010 - 20:09 Osobně bych uvítal, kdyby umístění geometrických setů mohlo být v rámci Body. Je to přehlednější a asi i logičtější.
Na druhou stranu už jsem na geometrické sety mimo Body zvykl a už mě to ani tak nevadí. Pokud byste někdo věděl důvod, proč chtějí automobilky geometrické sety mimo Body, tak to napište. Docela by mě to zajímalo. Možná je to kvuli generování DMU Parts - hmmm spíš asi ne. |
Pavel Matějíček ![]() ![]() Poslat zprávu | Profil |
[#292]
| Publikováno:
22.03. 2010 - 08:57 Jedním z důvodů je zpětná kompatibilita s díly, vytvořenými ve starších release Catie. Geometrické sety a plošné elementy mohly být uvnitř Body jen se zapnutou volbou Hybrid design v Options. Při kombinování dílů vytvořených při rozdílném nastavení této volby v sestavách dochází k nepředvídatelným chybám. |
Ing Jan Cinert ![]() ![]() Poslat zprávu | Profil |
[#293]
| Publikováno:
22.03. 2010 - 09:03 Geo. sety lze umístit do Body i s vypnutým Hybrid design . Používáme to často při konstrukci více dílů, u kterých jsou shodné některé části. Ty pak lze snadno přemístit do jiného Partu pouhým zkopírováním Body. Podmínkou samozřejmě je, že z daného body nevedou žádné linky na jinou geometrii v modelu (kromě základních rovin).
Jinak Hybrid design bývá u automobilek zakázán. |
Jan Svoboda ![]() ![]() Poslat zprávu | Profil |
[#294]
| Publikováno:
22.03. 2010 - 11:03 Já tento modul využívám cca. v poměru 90% Part Design a 10% GSD.Ale musím říct, že bych
se bez něj neobešel. |
Jan Svoboda ![]() ![]() Poslat zprávu | Profil |
[#295]
| Publikováno:
22.03. 2010 - 11:03 Já tento modul využívám cca. v poměru 90% Part Design a 10% GSD.Ale musím říct, že bych
se bez něj neobešel. |
dzupo ![]() ![]() Poslat zprávu | Profil |
[#299]
| Publikováno:
22.03. 2010 - 19:03 Uživatel cituje z příspěvku #285:
'Mohl bych se ještě zeptat v jaké oblasti Automotive pracujete? ' Vývoj, "kliky, zámky a lišty" |
-MicK- ![]() ![]() Poslat zprávu | Profil |
[#369]
| Publikováno:
03.04. 2010 - 01:22 Uživatel odpovídá na příspěvek #289:
Renault spustil pilotní projekt v CATII V6 a je to takový první testovací provoz V6 v Automotive. Pro dodavatele se zatím nic nemění - jede se ve V5 a i do budoucna to tak ještě nějakou dobu zůstane. V6 je hodně mladá a revoluční, musíme si trochu počkat, ale pak to bude datový mazec. |
Pepe_CZ ![]() ![]() Poslat zprávu | Profil |
[#1056]
| Publikováno:
23.08. 2010 - 12:35 GSD dle mého jako standartní licence k MD2 nemá tolik funkcí, kolik by mohla mít, a proto se mnoho konstruktérů snaží mnoho věcí řešit v part designu. Osobně bych GSD rád naplno využíval, ale buď jsem amatér (což je dosti možné) nebo by měl dassault k základní verzi vypustit pár funkcí navíc, které se v R18ce ani v R19 nencahází... Nebudu teď specifikovat, je to nějaká doba co nám to školitel ukazoval.
Ostatně využití ,konkrétně u nás, je pro návrh odlitků či výkovků. Optimalizaci jejich designu a tvaru ve spolupráci s FEM. Part design není vždy uspokojivý, a proto musím do GSD, tam zase ale narážím na jiné problémy, o kterých se zde rozepisovat nebudu. (60% Part Design -- 40% GSD) - chtěl bych to v budoucnů otočit :-) |
Ing Jan Cinert ![]() ![]() Poslat zprávu | Profil |
[#1069]
| Publikováno:
24.08. 2010 - 00:16 Nechci nijak nasazovat na školitele, který vám vysvětloval GSD, ale na každém školení vám tak ukážou co která ikonka dělá. Z vlastní zkušenosti se v plochách pořádně naučíte tak po roce intenzivní práce. Já mám ca pětiletou praxi (začínal jsem ještě na V4) a pořád občas objevím novou věc, kterou vám na žádném školení neřeknou. Na efektivní práci s plochami existuje řada speciálních metodik a doporučení, které vám zase nikdo jen tak neprozradí. Často jsou to desítky stránek manuálů (např. metodika pro koncern Daimler), ale pak je práce s plochami jedna radost. |
Pepe_CZ ![]() ![]() Poslat zprávu | Profil |
[#1681]
| Publikováno:
02.03. 2011 - 08:57 uběhlo 7 měsíců a mohu říct, že GSD (pro MD2) už skoro naplno nahrazuje mou práci. I přes absenci lepšího sweepu atpd, je MD2 dobrým nástrojem.
Hlavní důvody: - vysoká stabilita modelu => pilíř pro složité parametrické modely. - rychlejší výpočty, menší zátěž na HW (za předpokladu dobře vymodelovaného dílu) - téměř neomezené možnosti tvorby designu Nevýhody: - modelování jednoduchých dílů je zdlouhavější - 4x vyšší namáhání mozkových závitů včetně nervového centra :-D => nutná pečlivá příprava a organizace ploch |
Ing Jan Cinert ![]() ![]() Poslat zprávu | Profil |
[#1683]
| Publikováno:
02.03. 2011 - 20:40 Já bych viděl hlavní výhodu ploch v opravdu neomezeném designu - můžete si namodelovat jakýkoliv "volný" tvar. U jednoduchých dílu ale vždy zůstávám u solidů a pokud je třeba si někde něco "oříznout", použiju plochu. |
Roman ![]() ![]() Poslat zprávu | Profil |
[#2136]
| Publikováno:
17.08. 2011 - 10:44 Dělám plechy karoserie pro automobilový průmysl. Bez GSD by se plochy stavěly mnohem komplikovaněji a déle.
Přínos GSD: 1/ rozšířené fce SWEEP, BLEND 2/ fce Quick Select ("stopař historie") 3/ možnost zadat název a umístění při vkládání nového GeoSetu 4/ rozšíření možností zaoblování (Chordal Fillet (myslím, že od R18)) |
Ing Jan Cinert ![]() ![]() Poslat zprávu | Profil |
[#2137]
| Publikováno:
17.08. 2011 - 10:48 :-) nemohu jinak než souhlasit. |
Uživatel nepřihlášen
Pro zobrazení obsahu stránky / provedení akce (vytvoření nového téma, napsání odpovědi do diskuse apod.) musíte být přihlášeni.