Vítejte !   Přihlášení | Registrace
Hlavní menu
CATIA fórum.cz
Novinky
Seriál CATIA
Obecně o CAD
Novinky ze světa DS
Makra pro CATIA V5
Diskuse
Vytvořit téma
Koncepty
Seznam oblíbených
Soukromé zprávy
Pravidla
Live CHAT
VIP žádost
Základy Catia
Ke stažení
Doporučujeme
Pracovní příležitosti
Reklama a kampaně
O fóru
Nápověda

Volné plochy (GSD)

Kompletní přehled příspěvků v tématu Volné plochy (GSD) řazený podle data jejich publikace na fóru.

UživatelPříspěvek
Ing Jan Cinert

Poslat zprávu | Profil
Datum: 20.3. 2010 | Zobrazeno: 12218x
Konfigurace CATIA:

Text dotazu:
Chtěl bych se všech zeptat, jestli pracujete s volnými plochami a jaké s nimi máte zkušenosti, popř. co s nimi modelujete. Zatím se totiž na tohle téma nikdo nezeptal. Zajímalo by mě, jak často je modul GSD (či vyšší) mezi firmami využíván.
Připravujeme manuál k plochám (viz. Sketcher a PartDesign) a na základě vašich reakcí bychom jej přizpůsobili.

dzupo

Poslat zprávu | Profil
[#284] | Publikováno: 21.03. 2010 - 10:37
V bývalom zamestnaní, kde sme robili formy pre Al zliatiny som GSD veľmi často využíval pre tvorbu elektród pre elektroerozívne obrábanie. Teraz (Automotive) GSD používam skôr tam, kde si nevystačím s "Part design".
GSD hodnotím v Catii pozitívne, ak porovnám možnosti medzi predtým používaným CAD I-Deas a Catia.
Ing Jan Cinert

Poslat zprávu | Profil
[#285] | Publikováno: 21.03. 2010 - 11:35
Mohl bych se ještě zeptat v jaké oblasti Automotive pracujete?
david

Poslat zprávu | Profil
[#286] | Publikováno: 21.03. 2010 - 13:18
Ahoj

Ja pracuji jako konstrukter automobilovych plastovych dilu - coz znamena ze pouzivam GSD( HD2+MD2) z 80 procent a zbytek je Part Design.
Ted se pouziva Release 19. pro modelovani obecnych ploch se snad v automobilovem prumyslu jiny program nepouziva.
Dokonce jsem slysel ze Renault uz pouziva Catii V6 - ale nenii to zarucena zprava.
Ing Jan Cinert

Poslat zprávu | Profil
[#287] | Publikováno: 21.03. 2010 - 13:25
S tou Catií V6 u Renaultu by mě to celkem zajímalo. Pokud začnou (ono to bude ještě nějaký čas trvat) automobilky přecházet na V6, bude pro všechny dodavatele znamenat obrovsky investovat.
rekkon

Poslat zprávu | Profil
[#288] | Publikováno: 21.03. 2010 - 15:43
GSD používám téměř denně, asi bych se bez této licence už neobešel. Když je model dobře udělaný v plochách je to super. Záleží především na dodržování pořádku v geometrických setech, pak je to pohodička.
rekkon

Poslat zprávu | Profil
[#289] | Publikováno: 21.03. 2010 - 15:52
Renault používá v současné době V5 R18 + příslušné hotfixy a nastavení, zatím jsem neslyšel, že by se V6 začala v automotive nasazovat.
Ing Jan Cinert

Poslat zprávu | Profil
[#290] | Publikováno: 21.03. 2010 - 19:33
Když už jsme u těch ploch, co si myslíte o vkládání setů s geometrií do Body, ve kterém je pak následně použita? Má to svá pro i proti. Některé automobilky to mají v metodikách, jiné to striktně zakazují.
rekkon

Poslat zprávu | Profil
[#291] | Publikováno: 21.03. 2010 - 20:09
Osobně bych uvítal, kdyby umístění geometrických setů mohlo být v rámci Body. Je to přehlednější a asi i logičtější.
Na druhou stranu už jsem na geometrické sety mimo Body zvykl a už mě to ani tak nevadí.
Pokud byste někdo věděl důvod, proč chtějí automobilky geometrické sety mimo Body, tak to napište. Docela by mě to zajímalo. Možná je to kvuli generování DMU Parts - hmmm spíš asi ne.
CaTLama

Poslat zprávu | Profil
[#292] | Publikováno: 22.03. 2010 - 08:57
Jedním z důvodů je zpětná kompatibilita s díly, vytvořenými ve starších release Catie. Geometrické sety a plošné elementy mohly být uvnitř Body jen se zapnutou volbou Hybrid design v Options. Při kombinování dílů vytvořených při rozdílném nastavení této volby v sestavách dochází k nepředvídatelným chybám.
Ing Jan Cinert

Poslat zprávu | Profil
[#293] | Publikováno: 22.03. 2010 - 09:03
Geo. sety lze umístit do Body i s vypnutým Hybrid design. Používáme to často při konstrukci více dílů, u kterých jsou shodné některé části. Ty pak lze snadno přemístit do jiného Partu pouhým zkopírováním Body. Podmínkou samozřejmě je, že z daného body nevedou žádné linky na jinou geometrii v modelu (kromě základních rovin).
Jinak Hybrid design bývá u automobilek zakázán.
Jan Svoboda

Poslat zprávu | Profil
[#294] | Publikováno: 22.03. 2010 - 11:03
Já tento modul využívám cca. v poměru 90% Part Design a 10% GSD.Ale musím říct, že bych
se bez něj neobešel.
Jan Svoboda

Poslat zprávu | Profil
[#295] | Publikováno: 22.03. 2010 - 11:03
Já tento modul využívám cca. v poměru 90% Part Design a 10% GSD.Ale musím říct, že bych
se bez něj neobešel.
dzupo

Poslat zprávu | Profil
[#299] | Publikováno: 22.03. 2010 - 19:03
Uživatel cituje z příspěvku #285:
'Mohl bych se ještě zeptat v jaké oblasti Automotive pracujete? '

Vývoj, "kliky, zámky a lišty"
-MicK-

Poslat zprávu | Profil
[#369] | Publikováno: 03.04. 2010 - 01:22
Uživatel odpovídá na příspěvek #289:


Renault spustil pilotní projekt v CATII V6 a je to takový první testovací provoz V6 v Automotive. Pro dodavatele se zatím nic nemění - jede se ve V5 a i do budoucna to tak ještě nějakou dobu zůstane. V6 je hodně mladá a revoluční, musíme si trochu počkat, ale pak to bude datový mazec.
Pepe_CZ

Poslat zprávu | Profil
[#1056] | Publikováno: 23.08. 2010 - 12:35
GSD dle mého jako standartní licence k MD2 nemá tolik funkcí, kolik by mohla mít, a proto se mnoho konstruktérů snaží mnoho věcí řešit v part designu. Osobně bych GSD rád naplno využíval, ale buď jsem amatér (což je dosti možné) nebo by měl dassault k základní verzi vypustit pár funkcí navíc, které se v R18ce ani v R19 nencahází... Nebudu teď specifikovat, je to nějaká doba co nám to školitel ukazoval.

Ostatně využití ,konkrétně u nás, je pro návrh odlitků či výkovků. Optimalizaci jejich designu a tvaru ve spolupráci s FEM. Part design není vždy uspokojivý, a proto musím do GSD, tam zase ale narážím na jiné problémy, o kterých se zde rozepisovat nebudu.

(60% Part Design -- 40% GSD) - chtěl bych to v budoucnů otočit :-)
Ing Jan Cinert

Poslat zprávu | Profil
[#1069] | Publikováno: 24.08. 2010 - 00:16
Nechci nijak nasazovat na školitele, který vám vysvětloval GSD, ale na každém školení vám tak ukážou co která ikonka dělá. Z vlastní zkušenosti se v plochách pořádně naučíte tak po roce intenzivní práce. Já mám ca pětiletou praxi (začínal jsem ještě na V4) a pořád občas objevím novou věc, kterou vám na žádném školení neřeknou. Na efektivní práci s plochami existuje řada speciálních metodik a doporučení, které vám zase nikdo jen tak neprozradí. Často jsou to desítky stránek manuálů (např. metodika pro koncern Daimler), ale pak je práce s plochami jedna radost.
Pepe_CZ

Poslat zprávu | Profil
[#1681] | Publikováno: 02.03. 2011 - 08:57
uběhlo 7 měsíců a mohu říct, že GSD (pro MD2) už skoro naplno nahrazuje mou práci. I přes absenci lepšího sweepu atpd, je MD2 dobrým nástrojem.

Hlavní důvody:
- vysoká stabilita modelu => pilíř pro složité parametrické modely.
- rychlejší výpočty, menší zátěž na HW (za předpokladu dobře vymodelovaného dílu)
- téměř neomezené možnosti tvorby designu


Nevýhody:
- modelování jednoduchých dílů je zdlouhavější
- 4x vyšší namáhání mozkových závitů včetně nervového centra :-D => nutná pečlivá příprava a organizace ploch


Ing Jan Cinert

Poslat zprávu | Profil
[#1683] | Publikováno: 02.03. 2011 - 20:40
Já bych viděl hlavní výhodu ploch v opravdu neomezeném designu - můžete si namodelovat jakýkoliv "volný" tvar. U jednoduchých dílu ale vždy zůstávám u solidů a pokud je třeba si někde něco "oříznout", použiju plochu.
Roman

Poslat zprávu | Profil
[#2136] | Publikováno: 17.08. 2011 - 10:44
Dělám plechy karoserie pro automobilový průmysl. Bez GSD by se plochy stavěly mnohem komplikovaněji a déle.
Přínos GSD:
1/ rozšířené fce SWEEP, BLEND
2/ fce Quick Select ("stopař historie")
3/ možnost zadat název a umístění při vkládání nového GeoSetu
4/ rozšíření možností zaoblování (Chordal Fillet (myslím, že od R18))
Ing Jan Cinert

Poslat zprávu | Profil
[#2137] | Publikováno: 17.08. 2011 - 10:48
:-) nemohu jinak než souhlasit.


Uživatel nepřihlášen

Pro zobrazení obsahu stránky / provedení akce (vytvoření nového téma, napsání odpovědi do diskuse apod.) musíte být přihlášeni.