Seznam příspěvků uživatele
V tabulce jsou všechny příspěvky uživatele Martin Záborský (Scotie) řazené podle témat. Kliknutím na název téma se zobrazíte celou diskusi.
Téma | Založeno | Odpověď | ||
Neviditeľné hrany na rádiusoch a plochách (A-Surface) | 24.4. 2015 | Funguje to perfektne , veľmi pekne Vám ďakujem. Už sa moc teśím na ďalśí článek. :) | ||
Meniť názov | 24.9. 2014 | A aké makro by ste odporučili? Dosť často je potreba meniť čísla partov, zostáv atď...rovnako je vždy nutné "ručne" prepisovať tabuľky na výkresoch (titulný blok, súpis položiek atď..), a niekedy sa samozrejme nato zabudne. Existuje teda nejaké univerzálne makro, ktoré by to pár klikmi zvládalo manažovať (parametrické názvy, dátumy, čísla)? | ||
Zaoblenie telesa | 10.9. 2014 | Skusal som uz vsetko, Menit parametre u LOFT funkcie - pouzit vodiace krivky, coupling body, tolerancie dikontinuity, atd. Tak isto som vyskusal funkcie v GSD ale problem pretrvava. Catia skratka nechce spolupracovat. Je sranda, ze napr. v NX to ide bez problemov, uplne rovnaka geometria a softver zaoblenie vytvori.
Netusím ako by som mohol problem vyriesit. | ||
Catia V6 Export modelu figuríny | 21.4. 2014 | Ja som sa to pokúšal vytvoriť cez rovnaké funkcie ako u V5 (DMU Optimizer - Silhouette, Wrapping alebo Vibrating volume). Ale problém je, že neviem ako sa volá workbench DMU Optimizeru v prostredí V6 (ani v command customizeru niesu spominane funckie).
V Catii V5 to teda viem spraviť bezproblémov, lenže tá poloha vôbec nesedí s polohou vytvorenou vo V6 (aj keď sú jednotlivé parametre na vlas rovnaké). | ||
Human (Posadiť človeka napr. do sedačky) | 25.5. 2013 | Tak s V6-tkou som sa zatiaľ stretol iba pár krát. Takže som si neprešiel všetky novinky a zmeny. Akurát čo sa mi veľmi pozdáva sú zostavy a ich ukážka priamo na "podnose". Takisto aj live shape, (live bend) workbench je veľmi zaujímavý. Chcel by som v najbližšej dobe skúsiť aj live rendering, ktorý vyzerá byť úžasný no zatiaľ som ho videl iba z videií.
Čo sa týka článku veľmi rád, len potreboval by som viac času na preskúmanie V6. Zatiaľ by som dokončil článok o tých ohýbaných plechov (ako som v predošlom topicu sľúbil). :-) | ||
Human (Posadiť človeka napr. do sedačky) | 24.5. 2013 | Ja chodím na Žilinskú univerzitu v Žiline. Kto nám dodával V6-tku to Vám neviem povedať (nakoľko som ešte iba študent a o takýchto veciach nám nehovoria) ale môžem sa na to opýtať. | ||
Human (Posadiť človeka napr. do sedačky) | 24.5. 2013 | No tak som to aj nejako robil, len je to dosť krkolomné. Viem, že sa dá vytvoriť aj package, ktorý definuje napr. polohu človeka v aute (šofer atď). Možno sa dá vytvoriť si aj vlastný package, ktorý by definoval polohu na bicykli.
V škole skúšame Catiu V6 a chceli by sme vytvoriť v nej projekt ultraľahkého bicyklového rámu (horčiková zliatina), samozrejme potrebujeme najsôr analyzovať ergonómiu atď. | ||
problém s thicksurface - Catia V5 | 21.5. 2013 | Zdravím, ja používám v takomto prípade kombináciu funkcií "Thick surface" + "Thickness". Väčšinou to funguje bez toho aby som musel zasahovať do existujúceho dizajnu partu. | ||
Isometrický rez | 7.5. 2013 | Ok takže nakoniec som na to prišiel.
Tu je postup: Je potrebné vytvoriť základný pohľad (predný alebo bočný - v mojom prípade je to bočný) a isometrický pohľad. Na ten základný pohľad som aplikoval funckiu Break-out view. Po vygenerovaní tohto "prerezaného objektu" som naň klikol pravým tlačidlom a z tabuľky som vybral: Front view object > Apply breakout to > a zvolil som isometrický pohľad. Tento rez sa aplikuje na iso view :). Lenže je potrebné v nastaveniach zmeniť čiary break line na normal. Tools > Options > Mechanical Design > Drafting > View zložka, v tejto zložke View linetype a configure. | ||
Zadefinovanie krivky(Spine) u Loft funkcie | 22.10. 2012 | Uživatel odpovídá na příspěvek #3427:
Po skontrolovaní kódu som našiel chybu v nasledujúcom:
Problém je teda vyriešený, ďakujem za pomoc. :) | ||
"Nalinkovanie" parametru z produktu do partu. | 25.6. 2012 | Túto funkciu mám v options vypnutú.
http://www.imghosting.cz/view-92SnapShot.jpg Na tomto fóre som našiel peknú simuláciu, kde je to spravené presne tak ako sa o to snažím aj ja. Posielam rar. | ||
"Nalinkovanie" parametru z produktu do partu. | 24.6. 2012 | Chcel som totiť simulovať stlačenie pružiny na jednoduchom vačkovom mechanizme. Lenže sa mi stále nedarí "linkúť" tú vzialenosť (skúšal som aj tými pomocnými rovinami "external references"). | ||
"Nalinkovanie" parametru z produktu do partu. | 24.6. 2012 | Uživatel odpovídá na příspěvek #3025:
Tak podarilo sa mi zobraziť ten parameter, lenže teraz keď ho skopírujem tak sa mi vôbec nedá prilepiť cez "Paste special". | ||
"Nalinkovanie" parametru z produktu do partu. | 24.6. 2012 | Takto to mám spravené lenže nikde neviem v strome produktu nájsť ten vytvorený parameter aby som ho mohol skopíroval. V nastaveniach v sekcii "Parameters and measure" mám zapnuté všetky funkcie Parameter Tree View. Dopredu Vám ďakujem. | ||
Definícia hrúbky plochy | 12.5. 2012 | Tak ma to aj napadlo, že to spravím ale nejaký iný postup asi nieje. A čo sa týka nejakého postupu na zjednodušenie vytvorenej plochy v GSD existuje? | ||
Simulácia kotúčovej brzdy | 26.1. 2012 | Problém vyriešený. Vytvoril som funkciu podľa, ktorej kotúč spomaľuje (v čase 0s je kotúč vo svojej plnej polohe, čiže 360deg a v čase 10s má polohu 0deg) čiže y=1,8*x^2-54*x+360.
Stačilo iba túto funkciu aplikovať cez textový súbor do Revolute commandu. Tu je príklad o čo som sa snažil http://www.youtube.com/watch?v=zcYsL_R4sIo | ||
Simulácia kotúčovej brzdy | 26.1. 2012 | Potreboval by som iba simulovať kinematiku, vlastne názorne ukázať ako daná brzda funguje. Problém je iba v zadaní určitého zákona podľa, ktorého by sa kotúč správal(otáčal).
| ||
Simulacia reaťazového prevodu | 2.10. 2011 | Skrátka nebeží. Neviem či simulácie takéhoto typu netreba ďalej upravovať v 3dvia Composer, je to len taká úvaha.
http://www.youtube.com/watch?v=L7-TiyRMT_A&NR=1 Tu je pekná simulácia, ktorá ide celkom slušne. | ||
Simulacia reaťazového prevodu | 2.10. 2011 | Takže skúšal som túto simuláciu v škole (Intel Core2Quad, Nvidia Geforce GTX 260) pc je poskladané tak aby zvládal výpočty (Matlab, Ansys, Adina) ,rôzne simulácie (Simul8), Catia a atď. Nejaký nápad ako to pekne rozbehať? Stále nerozumiem kde môže byť chyba. | ||
Simulacia reaťazového prevodu | 25.9. 2011 | PC mám (Intel C2D E6750 2,72GHz,2GB RAM, ATI Radeon HD 3870 512Mb GDDR3). Všetko išlo v pohode pokiaľ tam bolo málo článkov. Viete trošku ma to zaskočilo, je to pomerne jednoduchá simulácia. Hmm...ale pri ostatných simuláciach čo som robil ako napr. ventily s vačkami alebo rôzne piestové mechanizmy to nesekalo. Asi bude treba urobiť upgrade kompu. Díki moc. | ||
Zostava (SolidWorks 2011 + CatiaV5R19) | 15.8. 2011 | No poslal nám pár formátov otvoriť sa to síce dalo ale použiť v zostave už nie. Napríklad formát .IGS. Nedali sa použiť funkcie constraints a podobne. Čiže najlepší formát by bol .STEP? | ||
Assembly Simulation | 2.8. 2011 | Uff pekné veci sa tam dajú vytvárať. Ďakujem. | ||
Závit | 2.8. 2011 | Dobrý deň. Takto presne som to skúšal. Myslel som si totiž, že Catia má priamo určitý príkaz na vytvorenie vyditelného závitu. Keď vytvorím závit pomocou funkcie spiral tak na výkrese sa zobrazí už asi viete ako. | ||
Rám vozidla | 1.7. 2011 | Uživatel odpovídá na příspěvek #2075:
Takže začal som vytvárať jednotlivé body vo Wireframe and Surface design, zatiaľ som urobil niečo takéto http://www.imagehosting.cz/?v=kostra.jpg. Teraz by som chcel vyskúšať obalíť jednotlivé úsečky rúrkami, skúšal som príkaz sweep cez center and radius ale neviem ako ďalej pospájam jednotlivé povrchy a následne ako im dodať hrúbku. Dalo by sa to aj iným spôsobom? Dopredu díki moc. | ||
Rám vozidla | 30.6. 2011 | Skúšal som už niečo modelovať v GSD, lenže problém bol s priestorovým modelovaním jednotlivých kriviek a čiar. Aký postup by ste mi poradili? Čo treba spraviť ako prvý, druhý,atd krok. Dopredu dík moc. |